Zanim pozycjonowanie strony internetowej bądź internetowego sklepu zostanie na dobre wcielone w życie, koniecznie trzeba zająć się przeprowadzeniem szczegółowego i dopracowanego audytu SEO. Dostarczone przez niego informacje pozwolą na ustalenie właściwego planu działania, którego celem będzie wyniesienie strony internetowej na wyższą (jak najwyższą) pozycję w wyszukiwarkach (głównie Google, ale nie tylko). Dlaczego jednak tak konkretnie warto ten audyt przeprowadzić i czym on tak w ogóle jest?

Audyt jest po prostu pewnego rodzaju analizą. To niezastąpione i bardzo skuteczne narzędzie, z pomocą którego sprawdza się i ocenia całą stronę internetową wybranego sklepu oraz jej poszczególne aspekty, by w razie czego móc je później pozmieniać i tym samym uzyskać wyższą skuteczność samego pozycjonowania. Każdy portal internetowy, który chce mieć wysoką pozycję w wyszukiwarce (chociażby w Google), musi dopasować się jak najlepiej do wymogów tej konkretnej wyszukiwarki. A niestety te wymogi nie są stałe. Zmieniają się one bardzo szybko, bo też wyszukiwarki bazują na coraz to nowocześniejszych systemach i dlatego właśnie tak ważne jest to, by regularnie sprawdzać efekty przeprowadzanego pozycjonowania, aby w razie czego móc szybko zrezygnować z podejmowania się działań, które nie dają prawie żadnych rezultatów albo chociaż lekko je zmodyfikować. Takie zmiany muszą być wprowadzane na bieżąco.

Ogólnie rzecz biorąc każdy, najprostszy nawet audyt sklepu internetowego umożliwia więc lepsze i przede wszystkim skuteczniejsze pozycjonowanie sklepu internetowego. Pomimo tego, że dawniej niewiele o nim mówiono, dziś jest on stosowany zarówno przez małych twórców, jak i największych internetowych graczy. Przeprowadzają go po prostu wszyscy, którzy działają w wirtualnej przestrzeni.

Audytami interesują się zarówno twórcy dużych i popularnych na całym świecie witryn czy sklepów, jak i osoby prowadzące niszowe małe blogi. Informacje uzyskane za sprawą przeprowadzenia audytu SEO są po prostu nieocenione. To dzięki nim można dokładnie ustalić, w jaki sposób dana strona powinna być pozycjonowana i sprawdzić, czy jest ona pozycjonowana właściwie.

Sam twórca strony internetowej bądź sklepu internetowego raczej nie powinien jednak zajmować się takim audytem SEO na własną rękę, bo raczej nie będzie w stanie tego zrobić (chociażby z powodu braku odpowiedniego przygotowania). Uczyni to za niego każda dobra agencja marketingowa na przykład Agencja GreenWeb. To właśnie jej warto zlecić wykonanie audytu, aby oszczędzić swój czas i tym samym oszczędzić również pieniądze.