Każda z branż, rządzi się innymi, indywidualnymi prawami. To oczywiste! Istnieje jednak pewien element wspólny, niezależnie od tego, jakiego sektora przemysłu, handlu czy usług dotyczy działalność gospodarcza. Mowa tu oczywiście o reklamie.

Żadna firma, niezależnie od tego jak atrakcyjne produkty czy usługi jest w stanie zapewnić nie jest w stanie konkurować z innymi, jeśli nie dotrze do potencjalnego odbiorcy. Można zapytać, czy w dzisiejszym, w pełni skomputeryzowanym świecie istnieje do tego lepsze miejsce niż to, w którym ludzie spędzają coraz więcej czasu? Oczywiście, że nie. Internet stał się tak nieoderwalnie związany z naszym życiem, iż wielu z nas nie wyobraża sobie już życia bez dostępu do niego. Daje to wiele dodatkowych możliwości, aby zwiększyć rozpoznawalność swoich produktów oraz wypromować je na globalnym rynku.

Jedną z najbardziej skutecznych metod zareklamowania firmy w Internecie, jest pozycjonowanie strony internetowej. To prosta metoda polegająca na podbiciu liczby wejść na daną stronę internetową, poprzez zwiększenie jej widoczności w przeglądarce internetowej, dzięki umieszczeniu jej wyżej niż inne o podobnej tematyce. Chyba każdy z nas, jest w stanie zauważyć jak często podczas szukania czegoś w Internecie zatrzymuje się już na pierwszej, maksymalnie drugiej stronie nie patrząc nawet na kolejne z pośród olbrzymiej liczby wyników.

Pojęciem nierozerwalnie związanym z samym pozycjonowaniem jest audyt sklepu internetowego, czyli inaczej SEO. Najprościej, opisać go można, jako ogół działań mających na celu, kompleksowe sprawdzenie witryny danego sklepu oraz jej analiza pod kontem optymalizacji.

Oczywiście sam audyt nie spowoduje, w magiczny sposób, aby sklep zaczął przynosić większe zyski, ale może pomóc wypracować rozwiązania, pozwalające zwiększyć ilość wejść na witrynę sklepu oraz polepszyć jej postrzeganie wśród użytkowników. Na audyt sklepu internetowego warto zdecydować się szczególnie w przypadku rozpoczynania nowej, dużej kampanii marketingowej, podczas zmian w szacie graficznej sklepu, po utworzeniu nowej platformy czy w sytuacji, gdy obserwujemy duży ruch na stronie, ale potencjalni klienci, często opuszczają go przed dokonaniem zakupu.

Co istotne, duża część firm, jak na przykład Agencja e-commerce GreenWeb, zajmujących się profesjonalnym audytem w Internecie podda analizie nie tylko naszą platformę sprzedażową, ale także, przyjrzy się działaniom konkurencji. Takie rozwiązanie, pozwala zaczerpnąć inspirację ze stron o lepszych wynikach sprzedażowych i wprowadzenie sprawdzonych rozwiązań do własnego sklepu.